Modul în care dormim pe timpul nopții ne afectează în mod direct starea de spirit și felul în care ne simțim a doua zi, astfel că pozițiile de somn nu reprezintă un subiect de neglijat. Poziția greșită de somn de afectează pe termen lung putând provoca probleme de gât sau probleme ale coloanei vertebrale.

Somnul este o parte foarte importantă care face parte din viața noastră. De el depinde odihna și sănătatea noastră, așadar întotdeauna trebuie să avem un somn de calitate. Pe lângă lenjeriile de pat de calitate pe care le alegem pentru patul nostru, avem nevoie și de poziții de somn corecte, care să ne ajute să dormim relaxați, fără a ne trezi cu dureri în anumite zone ale corpului dimineața.

Probabil că ți-ai dat seama deja că astăzi vom vorbi despre cele mai sănătoase și recomandate poziții de dormit. Încearcă să le aplici pentru a-ți crește calitatea somnului.

Fiecare dintre aceste poziții au diverse beneficii, pe care le poți aplica în funcție de problemele de sănătate cu care te confrunti. De asemenea, dacă poziția ta actuală îți generează anumite dureri sau un disconfort, atunci este momentul să o schimbi.


Poziția fetusului 

Aproximativ 50% dintre oameni, adoptă această poziție în timpul somnului, și tot studiile arată că de două ori mai mult femeile decât bărbații o îndrăgesc. Această poziție aduce și o serie de beneficii asupra organismului uman, fiind grozavă pentru durerile din zona de jos a spatelui, reduce sforaitul și este ideală pentru femeile însărcinate. 

Din păcate, poziția fetusului nu este recomandată oamenilor care au probleme cu articulațiile pentru că dimineața s-ar putea să se trezească cu dureri și mai mari. 

Ce spune această poziție despre tine?

Specialiștii susțin că poziția fetală este adoptată de oamenii care au nevoie de siguranță, acea siguranță pe care au avut-o doar atunci când se aflau în uterul matern. Poziția îți oferă posibilitatea de a te separa de lumea exterioară și de a-ți păstra liniștea propriei tale lumi. Astfel, persoanele care aleg această poziție de somn în mod frecvent apreciază confortul, relaxarea și își doresc să elimine stresul. De aseaenea, poziția fetusului este întâlnită în mod frecvent în rândul persoanelor care se îngrijorează des, cu ușurință. Acestea sunt firi sensibile și amabile, dar și extrem de ordonate. 

Tips:

Dormitul pe partea stângă poate afecta prin presiune organele vitale, precum ficatul, stomacul și plămânii, așadar, dacă tot dormi în poziție fetală ai grijă să stai pe partea dreaptă. Pentru a avea un somn mai confortabil, așează-te într-o postură relaxantă și lejeră. Poți pune  o pernă între genunchi pentru a reduce tensiunea acumulată la mușchii spatelui. De asemenea, asigură-te că folosești lenjerii de pat bumbac 100% care suplimentează calitatea și confortul somnului.


Dormitul pe o parte

Dormitul pe o parte, de obicei pe partea stângă este extrem de benefic pentru minte și trup. Aceasta reduce sforaitul și este grozavă pentru digestie, reducând considerabil arsurile stomacale. 

Ce spune această poziție despre tine?

În general, persoanele care aleg să doarmă pe o parte sunt acelea care se preocupă tot timpul de situația materială și de evoluția planurilor pe care și le propun. Despre cei care dorm pe partea stângă se consideră că se confruntă cu anumite neliniști, iar despre oamenii care dorm pe partea dreaptă că au o personalitatea puternică și autoritară. Dormitul pe o parte ajută coloană vertebrală să se alungească, astfel fiind eliminate durerile de spate și de gât. Mai mult decât atât, această poziție este recomandată și persoanelor care se confruntă cu un flux mare de acid gastric. 

Tips:

Dacă alegi să dormi pe o parte, asigură-te că ai o pernă bună, evitând astfel durerile de gât și de spate. 


Poziție de dormit pe burtă

Dormitul pe burtă este o poziție adoptată de persoanele care obișnuiesc să țină o dietă sănătoasă și să facă sport. Studiile arată că această poziție este adorată mai mult de copii decât de adulți și doar 7% dintre ei o aleg. Poziția de dormit pe burtă este indicată persoanelor care se confruntă cu tulburări de digestie și celor care sforăie în timpul somnului. Ca prim dezavantaj, poziția de dormit pe burtă nu permite păstrarea cu ușurință a coloanei vertebrale într-o poziție neutră, în timpul somnului. Pentru a reduce durerile de spate, te poți ajuta de o pernă pe care o poți așeza sub abdomenul inferior.

Ce spune această poziție despre tine?

Dormitul pe burtă caracterizează o persoană sensibilă, care are nevoie de dragoste, afecțiune și atenție din partea celor dragi. Acestor persoane nu le place să iasă în evidență și sunt oameni de încredere. Ele gestionează mai greu situațiile conflictuale și au tendința să se autocritice în mod exagerat. 

Tips:

Pentru a avea un somn odihnitor în această poziție încearcă să dormi pe o pernă foarte subțire pentru a reduce stresul acumulat în zona gâtului. 


Poziția soldat

Poziția soldat este poziția în care un om doarme întins pe spate cu ambele brațe flexate pe lângă corp. Studiile arată că doar 8% dintre persoane adoptă această poziție, care este considerată a fi cea care oferă cea mai completă gamă de beneficii.

Ce spune această poziție despre tine?

Oamenii care dorm în această poziție sunt persoane liniștite și rezervate. Acestora nu le place atenția, dar sunt extrem de stricți cu ei și cu persoanele din jur. Acest gen de oamenii se ghidează în viață după principii și reguli bine întipărite în memoria lor. De asemenea, aceste persoane sunt extrem de active și adoptă stilul militaresc.

Tips:

Pentru oamenii care dorm în poziția soldat, cele mai bune suprafețe sunt cele care au capacitatea de a le susține spatele. Salteaua patului este foarte importantă pentru ei, iar lenjeria aleasă trebuie să le sporească confortul. 


Poziția ” în cădere liberă”

Poziția ” în cădere liberă” este caracterizată de dormitul cu fața în jos și de mâinile pe care le ții în sus, în jurul pernei, iar capul se află într-o parte. 17% dintre persoane adoptă această poziție de somn, fiind recomandată pentru persoanele care au anumite probleme gastro-intestinale.  Presiunea care se pune în timpul somnului pe abdomen are efectul unui masaj. 

Ce spune această poziție despre tine?

Persoanele care adoptă această poziție sunt, de cele mai multe ori, exuberante, nonconformite și tind să nu dețină nici un control asupra vieții lor. Acestea se pot confrunta cu probleme de anxietate, cauzate de problemele și multitudinea de sarcini pe care și le asumă. Ele nu fac față în situațiile extreme și tind să-și piardă controlul rapid. 

Tips:

Adoptă această poziție, însă asigură-te că ai o pernă nu foarte mare și o lenjerie de pat de calitate, care să nu alunece și să fie confortabilă. 


Poziția de dormit pe spate

Dacă ar fi să facem un top al celor mai sănătoase și recomandate poziții de somn, cu siguranță poziția de dormit pe spate s-ar situa pe primul lor. Aceasta are o mulțime de beneficii pentru organism, printre care protejarea coloanei vertebrale și calmarea durerilor de șold și genunchi. 

De asemenea, atunci când te afli în această poziție spatele, capul, coloana vertebrală și gâtul beneficiază de o poziție neutră care permite o odihnă calitativă.


Poziții de somn în timpul sarcinii

Pozițiile de somn din timpul sarcinii se împart pe trimestre. Astfel, felul în care dormi în primul trimestru de sarcină este imposibil de reprodus în al treilea. 

Poziții de somn pentru primul trimestru de sarcină

Primul trimestru de sarcină este cel în care poți dormi cel mai bine fie pe o parte, mai ales pe partea stângă pentru că vena cavă, care are rolul de a aproviziona întregul corp cu sânge se află pe partea dreaptă. Pentru a avea și mai mult confort, poți așeza o pernă sub abdomen și una sub spate.

Poziția de dormit pe burtă este încă posibilă până la 12 saptamani, așa că poți profita de ea. După primul trimestru te vei simți foarte inconfortabil și vei schimba poziția de somn de la sine.

Poziții de somn pentru al doilea trimestru de sarcină

Pentru al doilea trimestru de sarcină, cele mai recomandate poziții sunt laterala pe partea dreaptă și laterala pe partea stângă. Apelează la dormitul pe partea stângă numai în cazul în care chiar nu poți sta altfel, deoarece această poziție pune presiune asupra ficatului. 

Introdu o pernă sub cap , una sub abdomen și una între genunchi pentru a-ți spori confortul.

Poziții de somn pentru al treilea trimestru de sarcină 

Singura poziție în care vei putea dormi și te vei simți confortabil în ultimul trimestru de sarcină este dormitul pe partea stângă. Chiar dacă burta va fi foarte mare și te va împiedică să te odihnești în mod corespunzător, încearcă să așezi perne între picioare și sub spate.

Indiferent de poziție de somn pe care o preferi, salteaua, lenjeria de pat și aplicarea unor sfaturi pentru un somn odihnitor te vor ajuta să ai parte de un somn minunat.